עיצוב לחברות רפואה

עיצוב לחברות רפואה מצריך ידע עשיר ומעמיק של המעצב.

לסטודיו קרנף ניסיון רב עם חברות בתחום הרפואה,

חברות רפואה רבות ביניהן יצרני ציוד רפואי, צריכות למתג את עצמן בעיקר בסוגי אריזות שונות 

אך גם במיתוג כולל של לוגו ואתר המוכר את המוצרים שלהם.

במאמר זה נתמקד בעיקר במיתוג של חברות תרופות וחברות שמתעסקות במוצרי רפואה. 

למיתוג יש מגוון רחב של דרכים על מנת להגיע ללקוחות שונות ולמכור להם את המוצרים של החברה.

אך בעיקר חשוב לציין כי בחברות רפואה בניגוד לחברות אחרות מדובר בחיים ומוות 

ולכן חשוב מאוד ליצור אמינות ויכולות שונות 

על מנת שהן יוכלו למכור את התוצרים שלהן באפשרויות שונות. 

מיתוג גרפי לעיצוב של חברות רפואה ישנה חשיבות רבה 

ויש לבחור מעצב גרפי מקצועי שיציג תיק עבודות UX לשם כך.

שיווק כחלק מזהות המותג בנושא של חברות ציוד רפואי:

אנו בסטודיו קרנף, מיתוג ועיצוב גרפי, מאמינים כי לחברות רפואה במיוחד 

כאלו שהמטרה העיקרית שלהן היא לשווק מוצרים שונים כמו חברות ציוד רפואי 

עליהן ליצור "מיתוג מוצר" שפונה אל הרגש ומייצר אמינות ואיכות של חברתן. 

ניתן ליצור סיפור כמו בכל שיווק עיצוב שלט לעסק או עיצוב תפריטים למסעדות על חברת התרופות, 

עד כמה ציוד הרפואי מיוצרים מחומרים טבעיים ועד כמה הם יכולים לעזור.

קשר טוב ויצירת אמון התחלתי גורמת לרכישה חוזרת של המוצרים:

יצירת אמון חשובה בכל עסק אך בחברות רפואה היא חשובה ביותר 

משום שבמקרים רבים מדובר בחיים או מוות לכן חשוב מאוד ליצור את הקשר של האמון והבטיחות של הלקוחות.

יצירה של אמון התחלתי תוכל לתרום לחברה בהמשך 

כאשר היא תשיק מגוון רחב של מוצרים אחרים ויהיה קהל רב שמכיר אותה ויאמין במוצרים שהיא מוכרת.

מיתוג של חברות רפואה:

כאשר מעצבים לחברות רפואה שונות שעוסקות במגוון רחב של נושאים: 

כמו פיתוח תרופות ביולוגיות, ציוד רפואי, יצירה של מכשירים ובדיקות שונות 

יש צורך להבין כי על עיצוב כזה לכלול מספר פריטים חשובים:

  • קהל היעד – כאשר מדברים על חברות רפואה הם כוללים לא רק יצרני תרופות
    אלא בעיקר הם כוללים גם חברות שמפתחות ציוד רפואי או תהליכים שונים העוזרים לעולם הרפואה
    ולכן יש צורך להכיר את קהל היעד.
    כאשר מדובר על חברות רפואה ישנם שני סוגים של קהל:
    קהל של לקוחות וקהל של משקיעים. כאשר מדובר על יצרני ציוד רפואי
    מדובר בעיקר על קהל של לקוחות שונים בדגש על הורים לילדים,
    הגיל השלישי ועוד מגוון רחב של קבוצות נוספות
    לכן חשוב מאוד לזכור את קהל היעד שאליו מדבר המיתוג
    ולפעול בעזרת אמצעים שונים כמו עיצוב חוברת או יצירת פוסט כדי לפנות אל קהל זה.

העברת מסרים – כאשר מסתכלים על חברת ציוד רפואי  מדברים על מגוון רחב של מסרים
שהיא צריכה להעביר ללקוחות שלה כמו למשל:
אמון, יוקרה, גיוון, חיזוי וניבוי תהליכים.
חברה מקצועית ומנוסה תוכל ליצור את כל המסרים הללו בעיצוב לוגו.

איך מעצבים לוגו לחברות רפואה?

  • סגנון העיצוב – סגנון העיצוב צריך להיות פשוט ונקי במיוחד עיצוב שמשדר יוקרה ואמינות בדרך כלל.
    עיצוב פשוט שיסביר ללקוח על הנושאים והתחום הרפואי שבהם עוסקת החברה.
  • עיצוב סמליל – יש צורך לבחור סמל ייחודי לעולם הרפואה
    ועדיף לבחור במיוחד סמליל שהוא פשוט מאוד
    על מנת ליצור מיתוג איכותי וחשוב שהוא יהיה זכיר ופשוט.
  • צבעים – חשוב מאוד לבחור בצבעים שמשדרים בריאות, אופטימיות ויצירתיות
    ומצד שני חשוב מאוד לשדר גם מקצועיות רבה ואמון.  
    תכונות אלו ויכולים לשדר את המסרים בפסיכולוגיה של הצבעים.  
  • עיצוב אריזות למוצרי רפואה – נושא חשוב מאוד שחשוב להתייחס אליו
    הוא עיצוב אריזות למוצרי רפואה וציוד רפואי .
    אריזות למוצרי רפואה צריכות להכיל את האלמנטים הבאים:
    • שמירה על המוצרים – מכיוון שמדובר על מוצרים איכותיים וגם חשובים,
      חשוב מאוד ליצור את האריזות מחומרים שישמרו על התכולה היקרה של התרופות
      ולכן החומרים צריכים להיות חזקים במיוחד
      והאריזה צריכה להיות כזו שקל מאוד לפתוח ולסגור אותה ורצוי רב פעמית.
    • גודל וצורה מתאימים – האריזה צריכה להתאים בגודלה במיוחד לתרופה
      ולכן זוהי אריזה שצריכה להתאים אישית לתרופה.
      חשוב לבחור צורה שהיא קלאסית שתכיל את התרופה בצורה בטוחה.
    • צבעים – חשוב מאוד לבחור את הצבעים של האריזה שיהיו מעניינים ויפים
      ובעיקר מושכים תשומת לב.
      חשוב להבין כי מוצרים של חברות תרופות מועברים לסיסמאות שונות
      בעזרת אסטרטגית מיתוג על יכולות החברה כאשר מדובר על מוצרים התחלתיים שעוד לא נבדקו.
      על מנת לבדל את המוצרים מחברות אחרות ושונות
      מומלץ מאוד ליצור אריזות שהן מעניינות וצבעוניות,
      רצוי עם ציור שמזוהה עם שם המותג או איור.
      אריזות מוצרי רפואה שהן מעוצבות וצבעוניות
      מפתות את הלקוח לרכוש את המוצרים לעומת חברות אחרות.
  • כיתוב על האריזה – עוד נושא חשוב שיש להתייחס אליו על כיתוב של מוצרי רפואה כמו שם יצרן,
    רכיבים שהתרופה מכילה, רישיון משרד הבריאות ויצירת קשר עם הלקוח.
    ניתן גם להוסיף סיפור מעניין ומרתק אודות התרופה או ליצור עיצוב ייחודי ומיוחד עבור אריזת התרופה.
    ניתן לבחור דמות של שד חמוד לתרופה של ילדים
    או כל חיה אחרת שמדברת אל ילדים שהורים יכולים להזדהות איתה.

לסיכום:

אנו בסטודיו קרנף, מיתוג ועיצוב גרפי, מאמינים כי כאשר ניגשים לעיצוב של חברות רפואה 

זוהי משימה מעניינת ומרתקת, יש צורך כמו בכל עיצוב לאבחן היטב את קהל היעד 

שהם לקוחות פרטיים ומשקיעים שונים. 

חשוב שהעיצוב יהיה איכותי ועם אמון, מקצועיות ואיכות.

חשוב מאד להבין שניתן לבחור צבעים סגנון עיצוב וכן חשוב מאוד לבחור עיצוב ייחודי.

תוכן עניינים
מעוניינים בשירות מיתוג ועיצוב גרפי מקצועי?
מלאו פרטים בטופס
ונחזור אליכם מיד עם הצעת מחיר אטרקטיבית במיוחד!
צפו בתיק העבודות שלנו:
מעוניינים בשירות מיתוג ועיצוב גרפי מקצועי?
מלאו פרטים בטופס
ונחזור אליכם מיד עם הצעת מחיר אטרקטיבית במיוחד!
מאמרים קשורים:
אהבתם?
שתפו עם חברים: