מהו מיתוג? "שפה גרפית" – מושגים מעולם העיצוב

לכל מעצב יש את הקו שלו, עבודות גרפיקה שלו, את האופי שלו והתכונות האישיות אותם הוא מביא עמו לכל יצירה. 

כל מעצב עובר תהליכים שונים עד להגעת היצירה המושלמת בשביל לפצח את הבריף שניתן לו לפרויקט שאליו הוא ניגש על מנת להבין מהו מיתוג של אותו פרויקט. 

אך על מנת שגם אנו כמעצבים וגם הלקוחות שלנו יבינו את ההגדרות למגוון המושגים בהם אנו משתמשים, הבאתי מגוון פרשנויות לכך.

מהו מיתוג? כל המושגים שאתם צריכים להכיר:

עיצוב גרפי
עיצוב גרפי הנו הדרך של המעצב הגרפי להעביר לזולת משמעות, חוויה, אמירה ורגש דרך תמונה, צבע וצורה, באופן ברור, נגיש ואסתטי. 

ישנם דרכים רבות להעביר מסר, ולא כולן מילוליות. 

העיצוב הגרפי ישמש ככלי מרכזי בהעברת מסרים שונים – שיווקיים ופרסומיים, חברתיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים וכל מסר אחר בו אנו חפצים. 

על מנת שהעיצוב יחשב מוצלח עליו לשלב הדגשה של הפרטים שהוגדרו כחשובים על ידי הלקוח, מראה אסתטי ונעים לעין ומשיכת תשומת ליבו של המתבונן.

 

עיצוב לוגו
הדבר הראשון לו עסק זקוק הוא לוגו חברה. 

הלוגו הוא סימן ההיכר של כל עסק המבדל את העסק מהמתחרים ומייצג אותו ברשמיות. 

על הלוגו להיות מזוהה עם הלקוח ולכן הוא צריך להופיע בכל סוג של תקשורת יוצאת – על עיצוב כרטיסי ביקור והניירת, עיצוב פליירים, בפרסומים, באתר האינטרנט ועוד. 

לכן חשוב שניתן יהיה לזכור בקלות את הלוגו, שייחרט בתודעה. 

עליו להיות יפה, מושך ומסקרן והכי חשוב ש"ידבר" אל קהל המטרה. 

הלוגו הוא הבסיס לכל הוויזואליות הגראפית של העסק, כאשר בבסיס זה מרוכזים כל הנתונים הרלוונטיים הן במודע והן בתת המודע בצורה הוויזואלית. 

בשל העובדה שהלוגו משמש כתדמית העסק ותפקידו העיקרי ליצור סימן הכר נוח בקרב הלקוחות, עליו להיות מזוהה עם העסק בתודעת הציבור. 

אז על מנת שהלוגו יהווה את התמצית המאפיינת את אופיו של עסקך, חושב מאוד לתת למעצב גרפי מקצועי ומיומן בעיצוב לוגו לעצב את הלוגו של עסקך. 

מעצב מיומן ידע לקחת בחשבון מספר רב של נתונים כגון קהלי יעד, מטרות החברה, תחום עיסוק, מתחרים ועוד ועל בסיס נתונים אלו ידע לבנות בשבילך את הלוגו המושלם.

 

מיתוג
תהליך יצירת מותג נקרא מיתוג עסקי או בניית אסטרטגיית מיתוג והוא נעשה ע"י מיתוג ועיצוב גרפי, כשאר במסגרת תהליך זה הסטודיו מפתחים את כל הסממנים החיצוניים של המותג ומחליטים אליו ערכים ישוקפו בפני קהל היעד.

מותג מתייחס לרגשות, עמדות ותפיסות הקיימים אצל הלקוחות בנוגע לעסק. 

למעשה המותג מאגד בקרב הצרכן את כל התובנות אשר יכריעו את הכף האם יצרוך את המוצר או לא.

 

עיצוב שלט
הזמן הנדרש לקליטת המסר בעיני הצרכן על ידי שלט הוא שניות בודדות בלבד וזאת הנחה חשובה שעליה צריך להתבסס כל פרסום נכון של עסקך. 

דוגמא לכך ניתן לראות שילוט על גבי רכבים או אוטובוסים אשר חולפים על פנינו וזמן החשיפה שלהם הוא קטן משמעותית. 

בשל סיבה זו, פרסום נכון באמצעות שלטים חייב להיות קצר וקולע, להשתמש בכל האמצעים הוויזואליים הבולטים ביותר והמרשימים ביותר, כל דבר על מנת להשאיר רושם וחותם אצל הצרכן לטווח ארוך. 

למרות חסרונות אלו עיצוב שלטים נחשב לתהליך בלתי נפרד מיצירת מסע פרסום ולעיטים אף נחשב לחשוב ביותר במסע.

 

סרטי תדמית
אחד האמצעים הרלוונטיים לימנו כיום לבידול עסקך מהמתחרים הוא הפקת סרטי תדמית. 

סרטי תדמית יתרמו גם ליצירת דימוי חיובי וערכי ויפתח חיבור ושייכות בקרב לקוחותיך לעסק. 

חיבור חיובי בקרב לקוחותיך יחזק את תחושת האמינות, המקצועיות, העוצמה, ויפתח שייכות בקרב לקוחות חדשים וקיימים, משקיעים פוטנציאליים ואף עובדים בחברה. 

הסיבה שכה רבים מהעסקים כיום משתמשים בסרטי תדמית על מנת למנף את חשיפת המותג היא משום שסרט תדמית עונה באופן מושלם על כל מאפייני הגלישה וכיום ניתן להגדירו כאמצעי השיווק האפקטיבי והמשתלם ביותר באינטרנט. 

הסיבה לכך היא שבעולם דיגיטלי כשלנו האינטרנט הפך לפלטפורמת השיווק הנרחבת ביותר. 

סרטי התדמית יכולים מוצגים ברשתות החברתיות, בכנסים עסקיים, באתר החברה, במצגות ופגישות עסקיות, בתפוצה למייל, תערוכות, ערוצי טלוויזיה ייעודיים ועוד.

 

עיצוב אתרים
בעולם הדיגיטלי בו אנו חיים היום, גם החברות המגדירות עצמם כמסורתיות מבינות שללא אתר חברה הם יתקשו לחשוף את החברה לציבור הרחב ועם הזמן יאבדו לקוחות פוטנציאלים. 

לשם כך מקימים אתר אינטרנטי לעסק אשר מתקיים כפלטפורמה המציגה את תדמית החברה, את מוצריה, את ערכיה ועוד. 

אבל לבצע עיצוב ובניית אתרים זה לא מספיק, הרי הדבר הראשון שאותו אנו רואים כשאתר אנחנו נכנסים לכל אתר זה את העיצוב שלו ושטחי כפי שזה ישמע אך עיצוב האתר יקבע כמה זמן המבקר בו יישאר ויצפה בתכניו. 

בנייתו ועיצובו של אתר החברה חייב להמחיש את המהות והאופי של המותג והחברה ובשל העובדה שאתר זה מהווה את תדמיתה של החברה על מעצבי גרפיקה למלא את התפקיד של עיצובו ובנייתו ברצינות הראויה. 

חשוב מאוד, על עיצובו של האתר אסור שיהיה מנותק מהתדמית של המותג עצמו, עליו להשתלב בו ולהראות ויזואלית קשור ושייך למותג, כל זאת על מנת שהצרכן ידע לשייך אותם אחד לשני גם בתת מודע. 

כמו למשל בניית אתר לעורכי דין,

חשוב לזכור שמטרתו של האתר היא מכירות והוא עושה זאת על ידי חשיפת החברה בפני מספר רב של אנשים – הגולשים, דבר שלא התאפשר בעבר, זכור – על האינטרנט נאמר "אם אתה לא שם – אתה לא קיים”…

 

אנימציה
אחת המשימות העיקריות של העוסקים בפרסום היא למצוא דבר כה יוצא דופן שימשוך את תשומת הלב של הצרכנים, אנימציה היא אחת מהכלים היעילים והאובים לשם השגת משימה זו. 

אנימציה הנו למעשה תחום העוסק בהקניית אשליה של תנועה על גבי מסך, והשימוש בסרטוני אנימציה אלו שובר מחסום מסוים בין הצרכן לעסק. 

לפתע השפה הגבוהה והתמונה הנקייה נשארות בצד ואת מקומם תופס ההומור והקלילות שהנם חלק בלתי נפרד מסרטוני האנימציה. 

סרטוני אנימציה פונות לא רק לעולם הילדים אלא אף ובעיקר למבוגרים.

לסיכום, לאחר שהבנו כל מושג אנו יכולים להתאים ללקוח את מגוון הכלים הנכונים שיש בידנו על מנת להשיג בשבילו את המטרה הרצויה ואף להתעלות מעליה, שיהיה בהצלחה.

תוכן עניינים
מעוניינים בשירות מיתוג ועיצוב גרפי מקצועי?
מלאו פרטים בטופס
ונחזור אליכם מיד עם הצעת מחיר אטרקטיבית במיוחד!
צפו בתיק העבודות שלנו:
מעוניינים בשירות מיתוג ועיצוב גרפי מקצועי?
מלאו פרטים בטופס
ונחזור אליכם מיד עם הצעת מחיר אטרקטיבית במיוחד!
מאמרים קשורים:
אהבתם?
שתפו עם חברים: