על השילוב הנכון בין עיצוב גרפי ועיצוב פנים | מתוך כתבה ב- MAKO

עיצוב תעשייתי: ממחסן אפרורי ללופט צבעוני

רצפת עץ לבנה באווירת לופט ניו יורקי, מטבחון בצבעים עזים בהשראת סרט של אלמדובר, משפטים של איינשטיין על הקיר ופלייסטיישן לעידוד היצירה; כך שופץ מחסן עזוב בלב אזור תעשייה בראשון לציון, והפך לסטודיו צעיר ודינמי למיתוג

לעיצוב לופט נטוש? סיפורו של חן חיים בכר החל כשעבד במולטימדיה לצורך מימון לימודי התואר. מהר מאוד הבין הסטודנט שהוא שייך לעולם האמנות והעיצוב, ופתח את סטודיו קרנף, העוסק במיתוג עסקי לתחומים שונים כגון קוסמטיקה, אופנה, מוזיקה, מזון, הייטק ועוד. לפני כשנתיים החליט לעצב לעצמו סטודיו משלו וכך נולד הלופט המעוצב.

בהשראת לופטים בניו יורק

המבנה התעשייתי בן 130 מ"ר באזור התעשייה הישן בראשון לציון, ששימש לתעשייה קלה, היה חלל ריק ואפור, מלא בשאריות של שימושיו הקודמים. במשך שלושה חודשים, בעזרת אחיו עידו, שיפץ בכר את המקום מיסודו והפך אותו לסטודיו לעיצוב.

המקום נוקה מכל הצנרת המיותרת והכבלים התעשייתיים.

הצנרת הוחלפה והחשמל נותב מחדש. 

הקירות נצבעו, הריצוף הוחלף וגופי תאורה חדשים הותקנו. 

במהלך השיפוץ דאגו האחים למחזר הרבה מהחומרים הקיימים, מתוך דאגה לסביבה. 

"זה מדהים כמה אפשר לחסוך מהטבע את הזבל מהשיפוצים שאתה עושה", מספר בכר, "אם רק תהיה יותר סבלני ומחושב לגבי הצרכים העתידיים ממה שכבר קיים.

 לא רצינו לזרוק את כל הפלסטיק המזיק לטבע, אלא לאחר שבדקנו שאין לו שימוש חוזר. 

זה אמנם לוקח יותר זמן למחזר את הדברים הקיימים, אך ההרגשה היא נכונה".

לאחר שעיצב את המקום, החלו בהגשמת חזונו למקום יצירתי ופתוח, לופט בהשראת לופטים בניו יורק, ומכאן החליט על רצפת גלריה מעץ, צבועה לבן, חלל לבן, עם מטבח צבעוני בלבד.

"חלל שייתן את התחושה היצירתית והמיוחדת כבר ממבט ראשון", אומר בכר, "כמו פנינה בתוך איזור תעשייה אפור, כך גם הלופט, גורם ההפתעה כאן היה חשוב לי מאוד. כך שנכנסים מקבלים את האימפקט.

הלובן נותן תחושה של ספא, רוגע ומקום בו אפשר ליצור.

"תמיד חלמתי על לופט פתוח ומודולרי, כך שאוכל לשחק עם המיקומים של האזורים בחלל, רציתי מקום שייתן השראה לכל תחומי ההתעניינות שלי, אם זה בציור, בצילום, וכמובן במיתוג עיצוב גרפי. החלל שבו אנו עובדים מאוד חשוב, כאן אנו מבלים שעות רבות, וחשוב שהחלל ישרת את יעדנו כמעצבי גרפיקה.

"חשוב שהחלל יעביר את המסר היצירתי. לכן יש כאן כלי נגינה, פינת יצירה, בישול ועוד, החשיבה הייתה – בית של יצירה". בכר אומר שהבחירה בצבע הלבן כצבע השולט הייתה בחירה אינטואיטיבית. "ידעתי מראש, שיהיו אלמנטים רבים שימלאו את החלל, שבצבעוניותם יפיחו את האווירה הדרושה", הוא מסביר.

תחנה ראשונה: המטבחון

המטבח צבעוני ומזמין, מרכזי ונוכח, ולא בכדי קורא לו בכר ה"מטבחון" – זו התחנה הראשונה בה לקוחות והצוות יושבים ומחליטים על צעדים עתידיים וקביעות קונספטים עיצוביים בתהליך מיתוג ועיצוב גרפי.

בשיתוף עם סטודיו "אקו" עיצב בכר את הבר ששוקל רבע טון ונדרשו שישה אנשים להרכיבו במקום הראוי.

כמו כן, הבר הוגדר על ידי ריצוף דמקה כמו בדיינרים האמריקאים, כולל מכונת אספרסו מקצועית.

שילובי הצבעים שנבחרו למטבחון: כתום, בורדו ותכלת, יוצרים לטענת בכר אווירה קריאטיבית.

"ההשראה למטבחון נלקחה מסרט של פרדו אלמודובר", הוא מסביר, "דיינר אמריקאי, בשילוב עם פסיכולוגיה של צבעים המתאימים לעולם האוכל. מכאן מתחיל המסע למהו מיתוג טוב".

עמדות עבודה בחלל

במרכזו של הלופט הציב בכר סטודיו לצילום, בהמשכו עמדות העבודה אותו בנו במו ידיהם, הוא ואחיו, תוך שימוש באותו עץ הגלריה, גם כאן מתוך חשיבה של תחושה של הרוגע וההמשכיות של הלובן, שלא מנסה להשתלט על מה שכבר קיים והיו גם שיקולים כלכליים של עמידה בתקציב (כ-70 אלף שקלים).

שולחן אחד באורך חמישה מטר משמש עמדות עבודה לשלושה מעצבים, כאשר מעליהם מוצגים לראווה כל המוצרים פרי היצירה של סטודיו קרנף.

בסמוך מוצב שולחן העבודה של בכר, המשמש לעבודות הידניות, למתן תחושה של סטודיו של פעם שבו הכל נעשה ידנית.

כך משמר בכר את היצירה שלו, גם בגישתו – המחשב הוא הכלי האחרון אליו ניגשים ליצירת מיתוג נכון בשלב בניית אסטרטגיית מיתוג.

במקביל הקדיש פינה לאמנות, שם הציב כן ציור ואת כל כלי האומנות הפלסטית, עם שולחן אדריכלים מקצועי ומידוף לבן של איקאה.

פינת מדיה בסלון

אזור הסלון, שהוגבהה עם במה בגודל של 6×3.5 מטר, משמש לשלוש מטרות: ישיבות ומצגות, סלון לרווחת האנשים וכוורת עם חומרים להשראה.

על הבמה מוצבים מערכת הקולנוע והפלייסטיישן לזמנים של צורך בפורקן או לקבלת רעיונות בניחותא.

בחלק זה הוחלט שלא להשאיר את טקסטורת התעשייה של הבלוקים המקוריים והאזור כוסה בקירות גבס שטוחים לתחושה יותר נקייה ולאפשרויות עתידיות להדבקת טפטים גרפיים.

בחלל מפוזרות העבודות גרפיקה השונות של בכר, אם בציורי שמן על קנווס ואם בעבודות גרפיות שונות.

המרפסת: שמש בריאה ליצירה

המרפסת הייתה אפורה ותעשייתית.

"הפיתרון המתבקש היה להכניס ירוק לעיניים", אומר בכר, "להחיות את המקום על ידי צמחייה. מקום שבו ניתן לתפוס שמש בריאה במהלך היום".

"התפיסה הכוללת שלי היא שהכל אחד, הכל קשור להכל להעברת האג'נדה שלך", מסכם בכר.
"שיהיו לך תמיד גירויים ויזואליים – בין אם אלו משפטים חכמים של איינשטיין או כלי נגינה.
בסופו של דבר, ההבנה היא שלא רק הפרט, אלא כל האווירה תכניס לתדר הנכון כדי להוציא מקסימום יצירתיות בשילוב מקצועיות גבוה. זה המסר".
תוכן עניינים
מעוניינים בשירות מיתוג ועיצוב גרפי מקצועי?
מלאו פרטים בטופס
ונחזור אליכם מיד עם הצעת מחיר אטרקטיבית במיוחד!
צפו בתיק העבודות שלנו:
מעוניינים בשירות מיתוג ועיצוב גרפי מקצועי?
מלאו פרטים בטופס
ונחזור אליכם מיד עם הצעת מחיר אטרקטיבית במיוחד!
מאמרים קשורים:
אהבתם?
שתפו עם חברים: