עיצוב לוגו

לוגו

הבסיס. הבידול, זה שאומר הנה אני, ואותו מזהים.
המייצג הרשמי שלך ושל עסקך. בו מרוכזים כל הנתונים הרלוונטיים הן במודע והן בתת המודע בצורה הויזואלית הראויה.
אני תמיד אוהב לתת את הדוגמה של הלוגו של FEDEX עם החץ שתת-המודע רואה.
לעצב לוגו, זה לא עניין של מה בכך, זה לדעת להוציא החוצה מתוכו את כל המאפיינים של העסק דרך הצבעים, הפונטים, הסימבול והטכניקה, על כל אלו ארחיב במאמר זה.

את הלוגו אנו לוקחים קדימה ומשייכים אותו לכל מוצר או עיצוב נלווה , לרבות עיצוב פנים של המקום ועיצוב האתר וכולי.
לכן אני טוען שהלוגו הוא הבסיס לכל הויזואליות הגראפית של עסקך.
כאשר עסקים מגיעים לסדר גודל ענק, ניתן להרחיק מן המתוג והלוגו לא המנחה בקמפיינים פרסומיים, אלא אם כן מדובר בפרסום תדימי או שדרוג לוגו.
הלוגו הוא התמצית המאפיינת את האופי של העסק, של התחום, שלך כמייצג השירות או המוצר.

 

השיקולים הנלווים לבחירת לוגו מוצלח:

המעצב, כמובן
בחרו מעצב מקצועי, נעים ונחמד כמו זה שכותב את המאמר לדוגמא, אחד שיודע לשווק את עצמו, וניחן בחוש הומור.
בדקו את תיק העבודות של המעצב. אין יתרון מהותי לנסיונו בלוגויים דווקא מאותו התחום, להיפך, הייתי נשאר פתוח לעניין ורואה את המגוון של התחומים בהם נגע המעצב, וככל שיש באמתחתו יותר לוגויים מתחומים שונים, תוכלו להעריך את עבודתו.
בדקו כי הלוגויים זכירים ומיוחדים ועם זאת משרתים את המטרה.

High-tech Or Low-tech
לאיזה מגזר מהשניים משתייך העסק- זוהי החלטה חשובה בטרם תוכלו לפלח את המשך העבודה על הלוגו.

המתחרים
מי הם המתחרים, מה מייצג הלוגו שלהם, באיזה סימבול הם מרבים להשתמש, מהם הצבעים הדומיננטיים בלוגויים שמאפיינים את התחום.
לדוגמה , מרבית הרשתות של אוכל מהיר , משתמשות בצבע הצהוב והאדום בלוגו שלהם.
אגוד את כל הלוגויים אל מול ענייך ונסה להבין לאיזה עולם גרפי אתה משויך. סמן מה אתה אוהב.
בעבודתך מול המעצב הגראפי תוכל להעלות את הלוגויים המועדפים עליך. לדעתי זה חלק חשוב במחקר שחייבים לעשות כמעצבים, בטרם יוצרים את הלוגו החדש.

פונטים
שלב הסקיצות מתחיל בבחירת מגוון של פונטים עד לצמצום של לא יותר מ20-30 סוגים.
כאן זו אחריותו ומקצועיותו של המעצב הגרפי תבוא לידי ביטוי, הן בבחירת הפונט המתאים מתוך הארסנל המצומצם.
בחירת פונט היא בעיניי עניין של רגש מהול באינטואיציה מול מקצועיות מחוזקת עם טכניקה. והמבין יבין. אין מדע מדויק שיאפשר לי להסביר את תהליך בחירת הפונט. פשוט להרגיש.
הפונטים העבריים הם פונטים שיותר מאתגר לעצב איתם, כיוון שאינם בתבניות מרובעות כמו הלטינית.

צבעים
ארגנו משפחות של צבעים והרמוניות. אין מגבלה למספר הצבעים שבהם ניתן להשתמש בלוגו , בסימבול.מה שחשוב זו ההרמוניה בין הצבעים , שתהיה נכונה .שתרגיש מתאימה .
ניתן להעזר בקטלוג הצבעים של פנטון-
זהו קטלוג צבעים אוניברסלי, שתפקידו לשמור שלא יתקבל גוון אחר של ירוק לדוגמא, בכל הדפסה או יציאה לקמפיין.  ברשות המעצב אמור להיות קטלוג כזה ותפקידו לבחור את הצבעים. כשתצאו להפקת דפוס לדוגמא, הדפס בבית הדפוס אמור להגיע לגוון של הפנטון – אפס טעויות.
קטלוג הפנטונים נותן לך יתרון מובהק , אין ספק , אך לא כל לוגו יכול להגיע בפנטון.

פרוצס – אילו הם 4 צבעי הבסיס של כל דפוס – שחור, כחול, צהוב ומג'נטה.

הסימבול
הסימבול הוא הסמל הגרפי שמלווה את הלוגו, עיצובו משתנה בהתאם לשיקול המעצב ו/או הלקוח. לא כל לוגו בעולמינו משלב בתוכו סימבול.
גם כאן, אין מדע מדויק שיעזור לי להסביר באילו עסקים כדאי להשתמש בסימבול ובאילו לא, ומה השיקולים שעליכם לעשות.
כן ניתן לומר שתפקידו של הסימבול הוא לחזק את הנאמר בלוגו, שוב, הן במודע והן בתת המודע.
לכן, אם אתם בעלי עסק קייטרינג ששמו "משה" זה מאוד חשוב שיהיה סימבול, ושהסימבול יהיה משויך לעולם האוכל אם מדובר בקייטרינג או שיהיה מקושר לעולם הקונספט שבניתם לעסק.

בהצלחה.